Oops!

Shit, det är redan fredag eftermiddag. Med bank holiday i måndags tycker jag mest det känns som...tisdag kanske. Som att arbetsveckan precis börjat. Tydligen har det redan blivit dags för lite fredags-mys. För min del blir det en vända till gymmet och lättlagad middag. Förvisso har jag mest ätit olika varianter av sallad hela veckan men idag tänkte jag äta hemmagjord köttfärsbiff (över från igår) och ugnschips när jag kommer hem. M lockade med kladdekaka också, eftersom ingen av oss tyckte att det kändes som fredag fick vi ju liksom anstränga oss lite för att komma i stämning.

I övrigt hopar sig arbetet igen efter en lagom heltidsvecka. Nästa vecka är sista föreläsningsveckan vilket innebär att det är hög tid att bli busy med exampreparation. För övrigt behöver jag och min forskarkollega få in en etisk ansökan då vi inte bara behöver löpa gatlopp förbi departementets kommittee utan även universitetets övergripande. Vi ska som bekant både svälta (kortvarigt- knappast ett problem i västvärlden kan tyckas) och utsätta dem för lite smärta så det är ju något kinkigt på den avdelningen. Ska hursomhaver testa proceduren innan jag stänger butiken för sommaren så jag lär veta om det är illa. Petra på svältkurs bland folk, hehehe...kan bli skoj!

Svältkur fick mig att tänka på thaimassagen jag fick igår, är inte riktigt säker på logiken själv så vi låter den tankegången förbli oförklarad. Tydligen skulle den inte bara vara otroligt avslappnade (oh my, SKÖNT!) men även detoxande. Alltså vore det inte helt oroande att bli trött, törstig eller få huvud-och muskelvärk i takt med att kroppen försökte bli av med gifterna. Förutom att jag var något lullig i huvudet hela kvällen kände jag inga större men av behandlingen- betyder det att jag skött mig och inte har en massa systemfel??

Hursomhelst, mitt smartaste drag den här veckan har varit att hålla mig inom ramen för heltidsarbete vilket inneburit lediga kvällar. På tal om det så ska jag i arbetaranda stänga av datorn redan nu, fredag i all ära, och ge mig iväg till gymmet. För i helgen drar tentaförberedelserna igång, och med dem blir jag incommunicado och försvinner från radarn ett par veckor framöver...fast jag den här gången ska försöka låta bli att ta det så allvarligt.

Kommentarer
Postat av: mamma

Visst löper tiden fort, ibland undrar jag om det alltid har känts så i alla tider? Denna helg blir det inget mys för mig heller, lovar att ge dig en liten stund i mina tankar ändå.

2010-05-07 @ 19:43:33
Postat av: Sabina

Eller att det är "system-overload" kanske mohaha. Bertil hälsar. Fast du ska kanske inte lyssna på mig eftersom jag är klädsamt grön i ansiktet.



Trevlig myskväll!

2010-05-07 @ 20:26:19
URL: http://cityclickers.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0