Långledigt

Till slut blev det långledigt, fredag-måndag eftersom det igår var May Day Bank Holiday= röd dag. Fast min helg smygstartade ju lite redan i torsdags eftersom vi var några som sedan länge hade biljetter att se Scouting For Girls konsert på Guilden. Vi hade en superkväll och blev både svettiga och lite hesa på köpet. I fredags var de sista inlämningen, så himla skönt att få det sista ur händerna. På kvällen var vi ett helt tjejgäng som tog tillfället i akt att ta oss ut på nattklubbarna. Jag tog det lagom lugnt och vaknade rätt tidigt ändå och drog nytta av det fina vädret. Promenerade upp till det lokala biblioteket för att låna en bok och gick vidare mot Calderstone Park som jag aldrig besökt tidigare. Underbar park!!



Söndagen spenderades på kända Trafford Centre för lite shopping. Det var en upplevelse bara att gå omkring där, en riktigt tjusig galleria med känsla av lyx från svunna tider trors att den var purpose-build på 90-talet. Extra-dagen möttes vi några tjejer nere i dockorna och åt lunch på Pumphouse Inn..

Det var verkligen skönt att ta tillfället i akt att stanna upp några dagar, student är ett av de yrkena när man aldrig är ledig egentligen. Den här gången kände jag bara att stopp, nu har jag möjlighet att pausa lite innan projektplanering och tentaperioden drar igång. Slöseri att inte utnyttja den tiden när den finns att ta. Nu är jag back in business och har en fullspäckad dag med labbträning och projektmöte mellan föreläsningarna. Någonstans skiner alltid solen, och efter jobb väntar "lek".

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vilken härlig vårbild du tog i parken. Ha det bra och kör så det ryker den sista månaden. Kram

2010-05-05 @ 07:33:02
Postat av: Mamma

Kom ihåg den känslan du fick av din timeout, skriv ner den ibland är det svårt att komma den den i sitt hjärta och i sin maggrop. Ta fram den känslan när det åter känns som om du fastnat i dy och låt energin fylla dig.

2010-05-06 @ 00:54:46
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0