Picking myself up from the floor...

Det sägs att efter regn kommer alltid solsken, och vet ni det är faktiskt sant att himmlen alltid är blå ovan molnen. Det vet jag från min pendling med flyg.

Jag antar att jag får konstatera att jag trivs bäst när jag haller igång. Helt klart snurrar huvudet på tok för mycket när jag placerar häcken vid skrivbordet för att plöja igenom artikel efter artikel efter artikel. Vissa dagar kan det vara skönt på ett mekanistiskt viss men just igår hade jag nog mått bättre av att åka iväg och jobba. Lite miljöombyte kan förgylla den akademiska masturberingen. STOPP, det var faktiskt inte mitt uttryck utan min tutors. Vi kan säga massage om det känns mer appropriate...

Var inne på labbet imorse för att leda datainsamlingen till forskningen vi pysslar med för tillfället. Hör och häpna, här storterar vi i skallen och ser till att ha ordning på tiden. Men se då har dr.och prof. inte gjort sitt. Vi kunde inte köra det riktiga experimentet eftersom all utrustning inte var på plats och de sekvenser som våra deltagare ska presenteras för att inte klara. Tror nog att tysken tänker sig för nästa gång han är fördomsfull :P Hursomhelst, vi hade snälla försökskaniner...deltagare som gick med på att läta oss köra en testrunda i alla fall. Hursomhelst kan jag börja på andra delar av rapporten och så får vi se hr mötet avlöper på torsdag.

Har precis ätit lite lunch: en skiva av brödet jag bakade i lördags (det blev jättegott och kommer nog bli standard- har frusit in det färdigskivat) och lite middagsrester. Naturligtvis med en espresso till! Nu sitter jag vid skrivbordet med en dos-cappuccino, måtte de ta slut snart.

Det kommer en dag imorgon och då hoppas jag att solen lyser igen...min då, den på himlen visar sig faktiskt och gör sig påminnd.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Vad tråkigt att du har down dagar! Jag är inte direkt säker på att jag ens VILL veta vad han menade med academic masturbating...!

2010-03-01 @ 16:42:29
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0