Ur mina högtalare...



Vad vill du säga när allting blitt sagt?
Vad vill du känna när någon tagit din makt?
Du vill att jag ska sjunga men bara om sånt som hör till sitt
Men ska jag sjunga så ja då ska det finnas tid att sjunga fritt

Vem vill du spela när du lagt alla kort?
Och hur vill du leva när tiden går för fort?
Du vill att jag ska känna för något som aldrig känts som mitt
Men ska jag känna ja då ska det finnas tid att känna fritt

Hur ska du veta om ingen lärt dig hur?
Och hur ska du våga chansa du som aldrig haft nån tur?
Du vill att jag ska älska någon som bara älskar sitt
Men ska jag älska ja då ska det finnas tid att älska fritt

Vad ska jag skriva för att du ska bli berörd?
Och hur högt ska jag skrika varje gång jag vill bli hörd?
Du vill att jag ska falla mot något som du har gjort till ditt
Men ska jag falla ja då ska det finnas tid att falla fritt
Ska jag falla ja då ska det finnas tid att falla fritt
Ska jag falla ja då ska det finnas tid att falla fritt
Ska jag falla ska det finnas tid att falla fritt

Kommentarer
Postat av: Mamma

När du är på väg mot ett mål eller att göra förändringar i ditt liv är det lätt att fastna i yttre hinder. Du har inte tid, tillräckligt med pengar, rätt kompetens eller ålder, rätt tidpunkt eller tillräckligt stöd omkring dig. Men bakom dessa yttre hinder gömmer sig ofta dina egna inre hinder som är av en helt annan karaktär. Oavsett om det handlar om att brottas med duglighetsspöket eller din vilja att ha kontroll över tillvaron, stå i strålkastarljuset, bristande tilltro till din egen förmåga eller att göra dig själv eller andra besvikna, så har den bakomliggande grundorsaken samma namn – rädsla. Dina rädslor styr dina val och beteenden, hur du ser på dig själv och världen omkring dig och hur du upplever livet som helhet.

Nedärvda eller inlärda rädslor som fungerar som hinder i din vardag. Sådan rädsla är envis, den ser inte helheten utan skapar ett tunnelseende som har målet att överleva en urgammal programmering. Den gör att du saknar tillgång till hela din intelligens. Du börjar misstro din egen förmåga och din omgivning och du fattar utifrån det rädda beslut. Dessutom smittar rädslan mellan människor - värre än influensan.

Att övervinna en rädsla kan handla om att tänka och agera annorlunda, men viktigast är att hitta en djupare kraft och större tillit inom dig själv. Att hitta ditt mod. Att vara modig handlar inte om att vara orädd. Tvärtom. Mod är att ta rädslan i handen och gå. Att vara medveten om rädslan, acceptera den och övervinna den genom att agera mot det du egentligen vill, trots rädslan. Det är mod. Där finns lösningarna till problemen, nycklarna till möjligheterna och chansen att leva livet fullt ut.Se rädslorna som de är och att de finns där, utan att värdera dem. Ta med dig rädslan på färden och fortsätta att gå mot ditt mål. Ha en modig onsdag. Mamma

2010-03-03 @ 07:14:25
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Sabina

Himla fin och tänkvärd låt! Har faktiskt inte hört henne innan.



Känner du dig bättre mood-wise? När landar ditt plan? Om vi ska hämta dig...

2010-03-04 @ 08:30:28
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Petra

Joda, det ar ingen fara.En tillfallig dipp bara....Planet bor landa nagon gang strax efter 21.00 sa jag antar att jag borde vara i Malmo efter 22.00.

2010-03-04 @ 10:04:11
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0