Solig dag = Sunday

Imorse bestämde jag mig för att låta bli att risa & shine så fort jag vaknade. Istället drog jag på frukost bestyren till närmare 08.00. När jag slutligen steg upp passade jag på att slänga in en maskin tvätt medans jag väntade på att kaffet skulle rinna igenom. Har behövt tvätta ett tag men ibland är vi särskilt duktiga på att "vänta ut" varandra så att alla behöver tvätta samtidigt. Det är ju mest mina träningskläder som behövts fräschas upp så jag grävde djupt för att hitta lite alternativ.

Efter gårdagens gråa himmel, skiner solen igen. Framåt eftermiddagen stack vi in till stan för att pigga upp oss med filmen "The Lovely Bones". Inte riktigt en film jag skulle rekommendera att ni springer till biografen för men blev i alla fall lite mörkrädd. Fick mer drama än vad jag betalade för när ett ungdomsgäng blev visade på porten. Numera vet jag att det finns bouncers även på Odeons biografer.

Middagen fixades snabbt med tortellini och en sås på bacon, lök, brocolli, ädelost och creme fraiche. Perfekt eftersom vi var tillbaka lite senare än tänkt. Eller ja, egentligen hade vi planer på lite drinkar men vet inte riktigt hur vi hade tänkt lösa matfrågan- inte alls antar jag.

Ska passa på att gå en liten runda medans nästa maskin tvätt blir färdig, sedan väntar.....just det, JOBB!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0