Same, same but different

Efter en sen morgon tog jag en promenad i Sefton Park. Förvisso var jag vaken tidigt men dagens planer var helt enkelt så oinspirerande att jag grävde ner ansiktet i kudden. Sedan tittade jag ut och såg att det var alldeles underbart väder  och bestämde mig för lite mer ledig tid. Hade jag vetat att solen skulle värma så idag, hade jag inte tagit på mig ens fleecen. Fast det kom väl tillpass under min lilla filosofstund vid dammen för gräset är fortfarande rätt sunkigt.

En alldeles perfekt dag för att lägga arbetet åt sidan,  slänga in en vovve i bilen och köra ut i skogen eller till stranden. Nu har jag ju ingen hund, har inte tid att lägga arbetet åt sidan och inte heller en bil...och för den delen vet jag inte riktigt var närmaste naturområde finns även om jag sett dem på kartan. Så jag nöjde mig med en promenix i Sefton Park, nu är jag tillbaka hemma och har ätit lite lunch. Resten av dagen ska jag ägna mig åt samma sak som alla andra dagar, uppsatserna. Dock försöker jag motivera mig med att jag ju vill ha samvetet fritt om bara ett par dagar när flyget går mot östligare breddgrader.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj. är bilerna från Sefton Park? Vilken underbar första bild, där skulle jag vilja vara just nu. Ses i natt hjärtat.



2010-03-25 @ 08:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0