Onsdag= Lill-lördag!

God morgon! Att vakna tidigt känns inte alls lika knasigt när solen är på väg upp utanför fönstret (Även om jag tycker det är rätt mysigt i vintermörkret med lampor i fönstret och tända ljus). I vanliga fall är onsdagar föreläsningsfria men det flyttade en föreläsning från förra veckan så idag står en forskningsrapport debriefing på agendan. Kort sagt tror jag att våra dagar som studenter är "över", jag har fått intrycket att de inte längre tar hänsyn till student-statusen när de bedömmer kvaliten- på gott och ont. 

Sedan har "psych-crew" återupplivat fun wednesdays, ett koncept som startades när vi behövde fly hallarna litegrann. Eftersom det även råkar vara orange wednesdays på Odeon (gå 2 för 1 + studentrabatt) tänkte vi utbilda oss lite i nutida kultur och se lunchvisningen av Alice in Wonderland. På trailern tycker jag inte att det ser ut som en barnfilm precis, omdöme följer. Vi tänkte slå på stort när vi ändå är ute och ignorerar högarna på skrivbordet (nåja, snarare i laptopen kanske), lunch intages på Pumphouse Inn i Albert Docks. Har aldrig varit där själv men Theresa menar att det är mysigt, och ett stenkast från bion blir det utmärkt för hungriga magar.

Nu ska jag fräscha till håret och kicka igång dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0