Joined Alice & the Pumphouse Inn

Dagen har bara flugit förbi, som den gör när man har roligt. Efter föreläsningen promenerade jag och M ner till stan i solskenet och gick igenom några affärer på väg till bion där vi skulle möta upp Theresa och Amy. Alice in Wonderland (3D) var faktiskt bättre än vad jag förväntat mig, å andra sidan var mina förhoppningar rätt låga indeed. Börjar bli bättre på att se filmer i 3D, första filmen (A Christmas Carol) lämnade jag rödögd, smått illamående och med en sprängande huvudvärk. Idag hängde ögonen med lite bättre och anpassade sig snabbt till flygande föremål, spjut och vresiga pelikaner.

Efter filmen gick vi den korta vägen från Liverpool One ner till Albert Dock för att äta lunch på Pumphouse Inn. Jag minns att pappa och jag vände i dörren när vi var på besök i Liverpool för några år sedan. Jag vet inte om stället genomgått en uppfräschning i både interiör och meny eller om vi var bara var trötta turister. Jag tyckte att stället var hur härligt som helst. Har alltid gillat när man rustat upp och bevarat karaktärdetaljer och samtidigt blandat upp det med moderna inslag.
På vägen hem förälskade jag mig i ett par superfina, preppy, ballerinaskor med låg/osynlig klack. Mina ballerinaskor föll ihop förra sommaren när jag vandradre längs stadsmuren i Chester (därav panik-inköpet av de, välanvända, vita flipflopen) så tekniskt sett BEHÖVER jag faktiskt dessa då våren är på intågande. Funderar på om de är lite dyra (300kr) eller om jag ska vara "smart" och köpa skor som varar. Amy menar att Next har bra kvalite på sina skor så egentligen passar det mig som tycker om att kunna ha basskor länge och piffa upp med billiga kap. Vilket påminner mig om att jag trots min väsk/skofetisch faktiskt inte har handlat en väska på över 1 år (om man inte räknar resväskan men det tycker jag inte är riktigt rättvist) och inte heller har jag låtit mig lockas ner till sko-fördärvet sedan jag köpte stilettbootsen några månader innan jag flyttade över till Liverpool. Återigen upprepar jag, det räknas INTE att köpa skor som ersättning för par som föll sönder och samman. Efter så lång avhållsamhet borde vilken ängel som helst få lov att falla av vagnen utan att känna sig skyldig. Eller hur?! Hmmm...

Nu ska jag dock ge huvudet en liten kalldusch i form av lite jobb, lagom mycket en liten stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0