I´m making it official now: I WANT a dog, and a cat...

En perfekt kväll, jag har bänkat mig framför tvn. Sista sändningsdagen från Crufts 2010 (lite gutted över att man måste betala 120kr om man vill se catch-up på www.dfscrufts.tv), nu dokumentär Good Dog, Bad Dog- sedan Special Needs Pets-The Truth about Cats and Dogs. Dokumentären jämför med Sverige som föredöme vid försäljning av valpar. Puppy contract är tydligen en relativt ny företeelse i England efter concerns om hundshälsa. Det släpptes förresten en mega-uppmärksammad independent enquiry av Cambridge Prof Rickard Bateson- han var mindre imponerad över tillståndet på uppfödningen här i landet.

Slip
Jag är verkligen excited över att påsken snart är här, under mitt besök i Sverige kan jag vara hundägare så mycket jag vill...Har fortfarande inte övertygat mina housemates om att husdjur vore en utmärkt ide även om vi skämtar mycket om det.




Kommentarer
Postat av: Reno

Har ju hört att det ska komma någon från overseas... jag vill ha tuggis och gottis. Sen har jag hört att du är snällare än matte så jag ska få göra som jag vill för en gångs skull.



Voff voff :-)

2010-03-15 @ 08:20:54
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Reno

Har ju hört att det ska komma någon från overseas... jag vill ha tuggis och gottis. Sen har jag hört att du är snällare än matte så jag ska få göra som jag vill för en gångs skull.



Voff voff :-)

2010-03-15 @ 08:23:20
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Petra

Kul att höra ifrån dig Reno. Känner att jag måste göra dig besviken på ett par punkter. Snällare än matte är jag nog tyvärr inte- jag har ett rykte som blivande psykolog att leva upp till förstår du. Och jag har haft gott om tid att ladda...sorry! Tuggis och gottis skulle jag kunna ta med mig från overseas men matte har förbjudit mutor.



Och kom ihåg att det var jag som myntade ditt rykte som realisationsvalp(hund).

2010-03-15 @ 09:43:25
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0