Here comes the sun...

Med undan tag för en tillfällig glitch igår har solen lyst HELA veckan! Även om jag sitter långa dagar vid skrivbordet är det härligt att se solen när jag tittar ut genom fönstret eller tar mig från det ena stället till det andra.

Giget igår var riktigt bra, även om venuen var mindre än jag trodde. Tydligen var det 14års gräns och vi tyckte det var fasligt roligt att fjortisarna som ansträngde sig så för att vara coola enbart kunde beställa 7up. Förvånande många som var klubb-klädda, på gig går man ju lite sådär rock-chic.


Idag var jag uppe förre tuppen, eller före värmepannan ska jag kanske skriva. Antingen har jag vant mig vid kallare inomhusmiljö eller så är våren på intågande för jag kan inte längre gissa utomhustemperaturen när jag vaknar. Sedan var det så varm och gosigt i sängen att jag gick ner, hämtade frukost och gick tillbaka upp för att titta på lite morgontv.

Idag har det UPPSATSskrivande major som gäller. Fick ett ryck att organisera min iPod för en stund sedan. I över ett år har jag haft en spellista aptly named "Kaos Organisation", numera har jag en lista "Ready for the weekend" med uppiggande musik. Perfekt! Set up for success: espresso (uppdrucken men ändå), fina blommor på skrivbordet, sol på himlen och bra musik ur högtalarna. Då är det inte så illa att sitta vid skrivbordet och producera intelligenta (?) rapporter.

Fyllde förresten i ett questionnaire om ångest och oro för divisionen i Klinisk Psykologi imorse, hade den på mailen. Ibland kan jag känna att jag hamnar i en ältar-period men efter att ha tagit mig en funderare insåg jag att jag nog ligger i det normala spektrumet. Lagom för en spark i häcken och lite själv-utvärdering, för det mesta i alla fall.

It´s alright now, I´ve learned my lesson well. You see, you can´t please everyone, so you´ve got to please yourself" (Rick Nelson- Garden party)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0