Hemma hos Wonka i Oompa Loompa Land

Det blev lite andra planer för mig ikväll. Var en vända till gymmet men bestämde att ett pass fick räcka, jobbet väntade. Däremot blev det inte riktigt som jag tänkt mig. Väl hemma fick jag reda på att jag hade 20minuter på mig om jag ville följa med till Guilden och se den klassiska versionen av Willy Wonka. Och det ville jag ju...Det blev en riktigt snabb-dusch och några middag fick bli några munnar smoothie. Väl i Guilden bestämde jag mig för att hoppa över sötsakerna och körde istället på em kopp kaffe. Blev lite purken på det dyra priset, speciellt när det var automatkaffe med skum på. Nu blev mitt lidande relativt kort, att hälla ner koffein i en matsäck utan någon massa som dämpar och spär ut var ett big no-no. Jag håller helt klart på att bli vuxen och är inte längre hard-core.

Just nu är jag sugen på mat men strax före midnatt är det så lagom dags att börja känna hunger. Det får vänta till imorgon, det är frukost om bara några timmar!

Nu vet även jag wem Willy Wonka är- hade ingen aning om att låtarna jag hör i Sky reklamen kom från den filmen!! Skulle jag nu vilja avslöja hur knäpp jag egentligen är, hade jag erkänt att jag på ngt viss fann Willy Wonka- tilldragande i saknad av bättre ord. Men det är ju rent hypotetiskt.... Vad gäller filmen så var den en klassiker även om vi börjar inse hur många delikata situationer vi missade som barn. Barnfilmer innehåller en hel del scener som inte bör visas för, just, barn. Utan att gå in för mycket på saftiga detaljer konstaterar jag att detta fenomen nog måste vara en av tidernas mest bortglömda konspirationsteori. Finns det en finn fem fel tävling för gömda scener?

Willy Wonka:
If you want to view paradise
Simply look around and view it
Anything you want to, do it
Wanta change the world?
There's nothing
To it

Kommentarer
Postat av: Mamma

Just så hjärtat, fånga stunden i flykten. Bra gjort. Det finns ett ordspråk som lyder: Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.

En väldigt framgångsrik säljare fick frågan om han satte mål.

”Ja det gör jag, svarade han. I början av året sätter jag mig ner och skriver ner målen för året.”

Så gör framgångsrika människor. Han fick fler frågor

”Når du dem alltid?”

”Nej. Ibland har jag ändrat dem.”

”Vad?” ”Hur då ändrat?”

”Ja, jag sätter mig ner när jag har jobbat med målen ett tag och frågar mig själv om jag verkligen vill detta? Ibland kör jag på och ibland stryker jag målet och ändrar det till ett helt annat.”

”Men vadå ändra? Får man det?” löd nästa fråga

Han skrattade lite lätt och svarade ”Mina mål är till för att jag ska få ut inspirerande och rolig tid av den stund jag har här på jorden. Jag ändrar om jag vill – det är jag som skapar reglerna. Jag vill ha roligt, inte leva med en piska.”



Det viktigaste svaret är; "Jag skapar reglerna i mitt liv".

Kram

2010-03-02 @ 07:17:12
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0