Drömmen om varmare dagar

Jag som alltid har föredragit Europa när det kommer till resor sitter nu och känner mig inte så lite sugen på att packa ner laptopen och dra iväg till Thailand. Tekniskt sett kan jag jobba varhelst i världen jag befinner mig- me like, trots att detta av andra, praktiska skäl, inte kan utnyttjas. Även om solen vittnar om att våren nog kommer även i år, tillåter jag mig att drömma mig bort. Att drömma kostar ingenting, och du- Time you enjoyed wasting was not wasted time!

Jag drömmer om att gå i strandbrynet med flipflop, jag är så där härligt solbränd (nu vet jag att det är en dagdröm för jag blir ALDRIG snyggt brun, ever). Jag drömmer om ett svalkande dop i poolen och en härlig veranda där jag kan sitta och jobba med min laptop, nämnde jag att det står ett glas vin på bordet?

Waterfall in Erawan National Park Kanchanaburi province

Den här typen av drömmar brukar jag reservera för Italien men jag känner mig sugen på att upptäcka nya kontinenter där jag inte varit förrut. Kort sagt tror jag att vandrarlusten börjar göra sig påmind. När jag nästa gång har möjligthet att resa står skrivet i sagorna. For now får det räcka att lägga även denna oas på listan.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Har du glömt alla myggen??? Dom vill minsann också vara med på ett hörn.

2010-03-08 @ 08:44:20
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0