Crasch course

För dem av er som är intresserade är det följande jag ägnar mina dagar åt, när jag inte fixar undan föreläsnings relaterade uppgifter.
1. Critically evaluate the claim that children do not develop a Theory of Mind until aprroximately 4 years of age.
2. Cognitive neuroscience is an interdisciplinary field that incorporates aspects of neuroanatomy, neurophysiology, neurology, cognitive psychology and computer science. What do you consider the core featues of each discipline that allows it to contribute to cognitive neuroscience. What are the limitations of each discipline in adressing questions related to the brain and mind?
3. Evaluate evidence for the claim that speech is "special". Adress the question from a chosen perspective.


Forskning 1: Eye tracking correlates of attractiveness ratings.
Forskning 2 (for awarding of BSc status): Pain research- cognitive influences on evoked brain potentials/fMRI following noxious laser stimuli. Typ något åt det hållet, uppgiften är alltså att formulera exakt vad projektet kommer innefatta.

Svar/facit: Jag behöver inga 2000-4000 ord, kan snabbt svara!
1. Lämna dem ifred och låt barn vara barn.
2. Hade gärna diskuterad detta intressanta ämne, dock framgår det inte tydligt vad som åsyftas. Jag kan absolut rabbla upp en massa fakta för/emot, sådan inlärning är mitt esse.
3. "Special" är ett väldigt kontroversiellt och laddat ord, rekommenderar en synonym bok.

Eller?

Kommentarer
Postat av: Susanne

Det låter helt klart avancerat det du läser, särskilt när du radar upp det sådär med frågeställningar på engelska. Som dessutom förväntas besvara på samma nivå och på engelska!! Vad innebär "theory of mind"? Du kan komma o studera våran nästan 4-åring som börjar bli läskigt smart. Alltså inte smartare än andra barn, utan smartare än vi tror ibland. Barn är ju supersnabba att lära massor, så vi blir överraskade att hon kan nåt nytt varje dag. Och funderar och pratar så vuxet ibland. Fast jag kommer väl alltid att vara smartast!!? Eller?

Kramar från skogen.

Nu är snön bara 30 cm här, hälften alltså.

2010-03-09 @ 21:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0