An ode to spring, from indoors

hjungle:   yaruo:   plasticdreams:   ultramarine:  classics:  pedalfar:  (via sabino)


Idag har det luktat vår i luften, även om himlen varit lite sådär retsamt vit har solen kämpat sig igenom. Det var så härligt att åka in till universitetet iklädd en tunn sommar-trenchie. För att inte reta upp väderleks gurun bestämde jag mig för att hoppa solisarna men snart sitter de där på nästippen!! Dagen har gått så fort och jag har fått en hel del gjort, att jag helt glömde bort att ta mig in till gymmet. Och lunch fick jag inte i mig förrän närmare 15.30 trots att jag åt frukost 07.00 När järnet är varmt gäller det att smida så jag kör på att jobba sent idag och få så mycket jag kan ur vägen. När det går så går det!

flowers again

Jag gillar våren därför att
1. Den är fylld med optimism efter en lång, kall och mörk vinter.
2. Att jag kan återupptäcka hur härligt det är att släpa fötterna efter sig för att promenaden till departementet/ institutionen ska ta liiite längre.
3. Jag påminns om hur enkelt det är att sitta på gräset i Abercrombie Square och glömma tiden. Och hur lite träning påverkar löpar-kondisen när vi får göra en dash för att hinna i tid till föreläsningen.
4. En kall öl smakar SÅÅ mycket bättre utomhus.
5. En rask promenad gör under för humöret också och inte bara dövar hälso-samvetet

Ode To Spring by =Berryness on deviantART

Därför att när solen lyser, är det mycket lättare att le no matter what!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Håller med dig till 100% av din vår tolkning. Visst känner man att livsandarna vaknar och man ser med förväntning fram emot varmare och varmare väder. Ha det bra och "bränn" dig inte i solen !

2010-03-17 @ 09:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0