Veckans tråkigaste dag...

...Brukar ju vara måndagar. Om inte filofaxen höll ordning hade det kunnat vara måndag, torsdag, fredag eller söndag- tid på dygnet är som bortfluget. Jag skulle kunna skriva att det här kommer bli veckans tråkigaste inlägg, men sanningen är den att i över 2 veckor har det inte hänt särskilt mycket här på ön på andra sidan havet. Dagarna består mest av tentaplugg, eller tomma ögonblick då inget sker men tankarna går till att det borde ske mer på jobbfronten. Nyttan och nödvändigheten åt sidan är det kanske inte precis material för en spännande läsning precis.

Dock kan jag lugna med att vi gör en ansträgning att vara goda kamrater och solidariska husockupater. Alla förutom kanske V som är inte så lite uttråkad vågar jag påstå som en av få i Liverpool som inte haft tenta på över en vecka. Följaktligen har han förpassat sig från husets energi och är ur vägen för vår framfart. När vi kommer ut ur våra grottor vill vi inte mötas av en semesterfirare i pyjamas. Eftersom tiden tryter har vi inriktat oss på små stunder nere i köket när vi ändå behöver ett varm brygd eller lite mat. Kvälls-träffarna nere i köket då vi på bestämt tid samlas för en liten paus, är en favorit.

På tredje veckan spelar det ingen roll vilken veckodag eller tid på dygnet det är, alla tidpunkter är precis likadana. Men med bara 1 tenta kvar tillåter jag mig att i smyg tänka på fredag. Efter förmiddags tentan är nästa mål Hannahs Bar (närmsta pub är kanske liite för desperat) och ett välförtjänat mål mat (lagad av någon annan) och ett glas gott vin (säkrast för dem i alla fall att det är gott). Köket ikväll erbjuder en kopp snabbkaffe, inte vilket som helst utan Nescafe (det värsta som finns) vilket blivit ljummet. För att riktigt känna mig som en student i tenta-tider ska jag till och med micra det innan jag förflyttar mig över till sängen och varvar studier i reproduktivt beteende med ITV Send in the Dogs (intressant program om hundpatruller runtom i UK).

...och det värsta av allt är att jag fortfarande inte har behov att inspektera torkande färg eller banka huvudet i väggen. Är det ett bra eller dåligt tecken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0