Unwinding!

Ahhh! Jag gillar att dela hus med kompisar, det kan vara så enkelt att hämta lite energi om man bara kommer ihåg det. Tidigare ikväll gick jag ner i köket för att göra en kopp the och eftersom klockan redan hunnit bli 18.00 var Beck & M redan där nere. Becky hade sin sista tenta idag och hade köpt med sig chips (pommes) efter en runda på puben, och M hade börjat laga sin middag. Att slå sig ner med en kopp the och prata lite kändes som en mycket smartare ide än att hasta tillbaka till skrivbordet så jag blev sittandes. Och Jim kom, efter en stund fixade han och jag också lite middag medans de andra blev sittandes. Sedan lagade även Vinny middag, och vi andra satt kvar.

Till sist hade vi suttit nere i köket i 2,5 timmar utan att vi märkt av tiden. Vi kom egentligen bara på oss eftersom Becky behövde börja göra sig klar. De som är klara har ju all anledning att fira- resten får nöja oss med kaffein ett litet tag till.

Vad vi pratade om: Beckys pubrunda, MASSA skvaller om folk från hallarna (samtligt värdigt att köpas upp av en skvallerblaska- det är en heltid tjänst att hålla reda på alla rundor), minnen och upptåg som vi själva lade till historien under tiden i hallarna, kändisskandaler och vad som ska hända med Jonathan Ross nu när han inte längre ska jobba på BBC, komiker, 3Dbio, gamla barnprogram (hur det här var relevant vet jag inte riktigt), hur man smyger in smittsamma sjukdomar under raggning (anledning att fortsätta spåret mot psykolog?). Och så klart, all time favourite i studenthus- sex och alkohol...Inte illa som försök att skjuta upp det oundvikliga- mer tentaplugg.

Från total avslappning nere i köket har jag nu svidat om till kvällsuniformen, pyjamasbyxor matchat med linnet jag hade under dagens. Under de sista timmarnas arbete för dagen vill jag åtminstone vara "comfy"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0