Procrastination?

Idag har fått bli lite av en fixardag. Att landa i ett hem när man varit i ett annat ett par veckor kräver att en del saker ordnas, att fylla på kylskåpet och packa upp exempelvis. Sedan kan jag tycka det är svårt att få arbetsro tillbaka, det har varit likadant de andra gångerna. Nästan som att det behövs åtminstone en dag för att landa på stället. Kanske inte helt optimalt med tentor hängande över sig men det låter sig inte alltid hjälpa.

När vi kanat hela vägen till stora Tesco passade jag på att köpa ett första hjälpen paket. När vi kasade omkring på trottoaren och hade några nära-ögat ögonblick insåg jag att vi inte har mycket mer än några plåster och enstaka desinfektionssvabbar att ta till om vi verkligen står på öronen. Eller skaffar ett sår på något annat vis för den delen. I alla fall kan man numera skada sig lite grann och bli omplåstrad.

Sedan glömde jag tandborsten hemma i Sverige. Hur jag nu lyckades med det. Passade bra att jag ändå var tvungen att handla. Istället för en vanlig tandborste investerade jag faktiskt i en elektrisk tandborste och hoppas att detta ska hålla tandterroristen (nej förlåt, tandläkaren) långt borta.

Nu ska jag bara leta upp en frisör som kan klippa av en bra bit på mitt förvuxna hår.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är väl rädd om din emalj och borstar med gel då du använder elektrisk tandborste? Ha visste jag väl att du inte visste

2010-01-11 @ 23:39:10
Postat av: Petra

Jag har samma tandkräm som du har hemma. Den fungerar väl bra?

2010-01-12 @ 12:31:35
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0