Motivation module- not working!

God förmiddag denna regniga söndag! Hoppas att någon har haft en avslappnande helg, just nu är det bara tentaplugg som gäller (och dåligt samvete varje stund det inte sker så fokuserat).

Idag hade jag tänkt plöja igenom motivations kursen: ätbeteende, aggression och sexuellt beteende. Hur smart på en skala är det att kedja oss vid ett skrivbord för att studera dessa när social psykologin lär att människan tenderar att instigera beteende som hjärnan uppehåller sig vid?! Kan ju undra...personligen tycker jag att ingående studier i ett beteende tar bort det roliga i det hela. Jag vet att vissa kursare har problem med att läsa på ätbeteende då de själva blir hungriga, personligen är äta det sista jag vill göra efter att ha studerat det in i minsta detalj. Ny viktminsknings metod kanske? Mitt stora problem just nu av en annan kaliber, så fort jag börjar jobba blir jag omedelbart öm i ryggen, oberoende av hur noga jag försöker vara med att sitta rätt. Idag har det spridit sig upp i nacken och jag riktigt känner hur ansträngda ögonen är. Det är verkligen inte optimalt när hela dagen ligger framför och massor av timmar återstår innan den här omgången tentor är avklarade.

Vad jag ska göra åt det här har jag inte riktigt beslutat ännu, funderar på om det är skrivbordsstolen som kanske inte passar min rygg...Eller så sitter jag inte alls så ergonomiskt som jag vill tro.

On the bright side, så fungerar internet numera för "kontors-bruk" vilket är alldeles tillräckligt för min del nu när vi slipper betala nästa månads räkning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0