Last leg!

Idag har verkligen runnit mig ur händerna känns det som. Sista tentarycket pågår här just nu, tur att det är roligaste delkurser som ska tentas av sist så att motivationen får lite hjälp på traven! Egentligen kommer det vara lika mycket jobb att göra och saker att studera in sedan också men det är inte hela världen att det väntar en förmiddag eller att arbetsdagen avslutas i någorlunda tid. Just i tentaperioden är tiden lite extra känslig och varje stund som inte ägnas åt förberedelser känns lite bortslösad. Hur tokigt det resonemanget än är vill jag inte sitta i efterhand och undra om mer tid hade gjort skillnad.

Idag har det bara varit kontors-läge för min del, har varit fruktansvärt osocial känner jag och knappt sett till de övriga i huset. Eller det är klart jag har, men som mest har vi nog utbytit ett par meningar efter varandra. Därför ser jag fram emot lunch-planerna imorgon då Becky och Alex ska möta upp mig, Malin och Jim för att äta lunch. Förhoppningsvis kan vi övertala fler att öppna plånboken och inte bara krascha i en inbjudande säng!

För att förbereda inför imorgon tog jag mig tid att våttorka av sovrummet samt dammsuga. Riktigt skönt att kunna inleda en riktigt helg med jobb lagt åt sidan och nystädat. Den nya terminen börjar ju inte förrän på måndag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0