Husmiddag1 2010

Ikväll hade vi årets första husmiddag. Med 5 kompisar under samma tak, alla vilka har olika prioriteringar finner vi det enklare att var och en råder över sin matkassa. Sedan äter vi tillsammans antingen allihop när det fungerar eller när andan faller på bara några. Den här gången var det jag som styrt upp och stod för husmiddagen, kollade upp med de andra så fort de kom tillbaka om ikväll skulle passa eftersom det vore roligt om alla kunde vara med åtminstone första husmiddagen efter lovet. Därför var det ju lite snöpligt att jag efter att ha tänkt på det hela veckan, totalt glömde bort det under dagen. När det knackade på dörren och M stack in huvudet för att höra hur dags jag planerat att servera middag (eftersom jag inte frågat när övriga hade lust att äta misstänkte hon mycket riktigt att det fallit i glömska), fick jag snabbt överge min plan om att koka en skål gröt och istället snabba mig ner i köket för att sätta middagen på bordet. Det hela blev dock lyckat om jag litar på omdömena kring bordet. I vanliga fall brukar vi sitta kvar en längre stund vid bordet med en öl, eller kanske gå en runda till puben. Idag var det dock vatten som stod på dryckeslistan för vi var alla på väg tillbaka till skrivbordet för att få ännu lite mer jobb gjort innan det är tid för avslappning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0