God morgon Lördag!

Vår utekväll igår blev riktigt lyckad trots den knasiga starten. Det har alltid funnits utposterade poliser runtom området med nattklubbar men igår kändes de som att de verkligen organiserat upp allt. De hade till och med stängt av gatorna runtomkring så att vi var tvugna att gå till ytte ringen för att få en taxi, för de av oss som inte halsat flaskor var det riktigt KALLT. Till slut såg vi en organiserad taxikö som kontrollerades av3 män från CitySafe (vilka samarbetade med polisen). Naturligtvis är det ju ingen garanti för att vara säker men det känns tryggt att veta i vilka gathörn polisen finns och att vi kan få en taxi utan att behöva armbåga med diverse grader av berusade människor, speciellt de gånger vi går ut bara tjejer. Synd att det ska behövas men tummen upp i alla fall!

Idag är det minusgrader ute, det kännde jag direkt när jag vaknade. Så eftersom jag redan har hunnit äta frukost, diska undan lite diverse disk som inte kändes vid igår, och plocka lite, tänkte jag krypa ner under en filt och titta på en film!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0