Crosby on a sunday!

Jag vet att jag är hemma när tankarna grumlas av värmepannan- herregud vad den brölar! I vanliga fall brukar den meddela när den är igång och elementet klonkar lite som bifall men sedan en stund tillbaka låter den som om vi pregat in en mindre oxe. Så länge den låter fungerar den i alla fall tänker jag.

Becky, Alex, jag och Malin har haft en super-Söndag, söndag på riktigt, om jag får säga det själv. Becky och Alex råkade försova sig imorse (lät hänt att ta fel på am och pm när man ställer väckarklockan), men som tur var hade jag redan börjat grädda scotch pancakes så vi hade tid att njuta av frukosten utan att komma iväg allt för sent.

Första anhalten var ett stort Kina-varuhus i fabriksdelen av Liverpool. Med andra ord inte särskilt mysiga kvarter. Vi tog en vända runt affären men gick sedan bort till Heritage Market en bit längre ner på vägen. Jag skrev om denna marknaden förra året i hopp om att den skulle likna Camden Market nere i London...Tyvärr är det inte ens i närheten utan beskrivs bäst som en organiserad garage-försäljning. Hursomhelst skulle vi fördriva lite tid innan kina-ställets lunch restaurang öppnade. Vi blev paffa när vi såg att det var kö utanför för att komma in!

Lunchen var hur skoj som helst, jag har nog aldrig varit så förvirrad i hela mitt liv. Bara att få mat på bordet var ett halvt projekt och vi krånglade till hela systemet genom att beställa vars en rätt istället för att haffa mat från dem kringkörande vagnarna. (Servitörerna hade lite problem att förklara vad det varmen när de nämnde kycklingfötter såg vi det säkrare att beställa in en specificerad rätt.) Att sedan betala när vi inte hållt oss till systemet var minst lika förvirrande.

Därefter satte vi oss i bilen för att köra den korta sträckan till Crosby och Crosby Beach. Det är ingen badstrand men där finns en promenad och sanddyner samt kända Järnmans-statyer- Another Place Figures (100st) -placerade längs stranden och ute i vattnet. Vyn över Liverpool Port och Wales är fantastisk, jag kan föreställa mig hur det ser ut framåt vårkanten. De allra flesta som var där passade på att rasta sina hundar och det är första gången i mitt liv som jag sett en hundrullstol i verkligheten!

Hemma igen efter frisk luft och miljöombyte är det skönt att krypa upp och bara slappa, slappa är alltid bäst när man varit ute & gärna på ett nytt ställe. Tyvärr har jag ju ingen katt som kan ligga och spinna i knät och ge värme så jag får helt enkelt nöja mig med värmeflaskan .


Kommentarer
Postat av: Sabina

Låter supermysigt! Hade också planerat en tripp till stranden, men det blev ju inte av...



Tycker det är lite dåligt med bilder här inne... ;-)

Bilder på bitchen är på väg upp...hon ser ja, inte snäll ut men neutral iallafall.

2010-01-31 @ 20:45:47
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0