X does it!

Det var ett bra tag sedan jag var på ett spinning pass men tänkte att ju mer variation desto bättre. Plus att jag ville kunna fixa middag lite tidigare eftersom V har "come dine with me" ikväll. Jag hade känt mig lite dum att stå och fixa middag och försöka vara lagom osynlig. Därför passade detta oprövade pass "x-biking" pass bäst in i schemat. Jag har ju sett reklamen som varit uppsatt utanför byggnaden tidigare men aldrig tänkt så mycket på det hela. Skillnaden mot vanlig spinning är att på x-biking cyklar är styret rörligt i sidled. Samtidigt som man trampar på för glatta livet ska man samtidigt röra styret fram och tillbaka alternativt luta sig långt åt ena hållet. För att göra det hela än mer jävligt har även styret ett motstånds reglage. Kort och gott ett mycket effektivt träningspass- jag är glad att jag missuppfattat tiden. Trodde att den "njutningsfulla" tortyren skulle pågå i en timme men blev glatt överraskad när det tog slut efter redan en halvtimme. Jag kanske tar i lite mer nästa gång.

Till middag rörde jag ihop en god tomat och tonfisk sås till fullkorns-spaghetti. Mättande och billigt, även om jag hottade upp smaken med en skvätt vitt vin som fick koka bort. Lök, salladslök, lite vitlök, tomat, kapris, tonfisk och en lite skvätt vitt vin- é tutto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0