Would pain be fun?!

Jag sitter och sammanfattar föreläsningsanteckningar, under helgen hoppas jag hinna ikapp med "extended reading" både för veckan som gått och att läsa på inför nästa vecka. Jag tror att jag ligger hyfsat bra till men jag vill helst ha läst på före föreläsningarna men den första veckan fungerar detta inte av praktiska skäl och då blir det ju lite backlog till att börja med. Men som den populära reklamen fastslog: Du har ju hela helgen på dig!

Sedan sitter jag och klurar på vad min kandidat-forskning ska bli. Jag har en vag ide men innan jag söker upp en relevant professor som övervakare (examinator antar jag men eftersom vi bör bedriva experimentel forskning behöver vi någon som ansvarar för labbet). Mitt problem just nu handlar om att lägga mig på en lämplig ambitionsnivå och samtidigt vill jag ju inte dyka upp på dr.s kontor och svamla lite vagt...måndag är min deadline! Tankar på experiment inom klinisk psykologi har jag fått överge eftersom det nog kan bli knepigt med etiskt godkännade och få tag på deltagare, MEN efter att ha gått igenom samtliga forskningsintresse som departementets anställda hyser, har jag kommit på en ny idé: psychology of pain! Då kan jag kombinera mitt intresse för neurovetenskap och klinisk psykologi. Väldigt smidigt men som ni förstår så duger det ju inte att dyka upp med bara ett brett intresse område.

Fick tillbaka förra terminens forskningsrapport, ett mycket bra resultat (betyg) men jag vågar knappt erkänna att jag hade velat att det skulle gått liite bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0