Vårstädning....

...av mig då, boningen har jag likt en expertundvikit att städa ända sedan helgen som gick. Bättring imorgon- promise! Igår kväll tog jag mig tid att verkligen gå över mig själv. Jag filade, smörjade och polerade så numera kan jag ståta med såväl välskötta fötter som händer och ett ansikte lent som en bebis rumpa. Eller ja, någonting åt det hållet. Köpte ett billigt franskt manikyr sett igår- alltså vitt+naturellt lack jag har inte blivit helt bonkers och tänkt förstöra naglarna med tippar. Det var riktigt pilligt men övning ger färdighet så förhoppningsvis är jag snart adept i att fixa fina naglar. Medans naglarna torkade och ansiktsmasken gjorde sitt åkte de obligatoriska böckerna fram- såklart. Vill ju inte riskera att glömma bort verkligheten för oss studenter-det hade ju varit hemskt att ha illusioner om en helt ledig kväll :P


Till vardags har jag så kallade self-grip ceramic rollers som jag rullar upp i håret på morgonen och efter en snabb varmluftsblast från fönen gör rullarna sitt medan jag fixar frukost och fräschar upp ansiktet. Visserligen ser jag ut som någor hämtat ur Futurama i pyjamas och korvar i håret men ingen annan här i huset tenderar att vara uppe under denna process så jag tror inte jag behöver administrera express-terapi. Lite trivia är ju att liverpool-borna är kända för att vara mindre....självkritiska. De lägger TIMMAR på makeup och går sedan ut med dessa bollarna i håret, iklädda trackies. SANT- de är numera förbjudet att gå in på tesco bärandes denna stass. Jag skulle verkligen inte vilja bli ertappad med "papiljotter" i håret!

Hursomhelst, jag ska förbereda mig lite inför dagen vilken består av 2föreläsningar, forskningsmöte, tutorial seminarium och test av forskningsproceduren. Ikväll tänkte jag försöka hinna en runda till gymmet innan vi beger oss ut och gör L´pool osäkert för Vinnys födelsedags firande. Puh! Nämnde jag att jag låst och slängt bort nycklen till förkylningen?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0