Avbön

Det är redan torsdag och snart är helgen här! Jag tycker att vi har fått ett perfekt schema då föreläsnings-start kl 10.00 dagligen ger känslan av"vanlig" arbetsvecka. Fast jag hade ju min lediga dag igår (blev bara så) så helgen innebär ändå lite jobb för mig.

Bilderna från igår som jag lovade, jag tog inga bilder på Vinnys lasagne middag men den var väldigt lyckad. Efter AU-utgång hade V lite svårt att komma till ro i sitt eget rum och jag fick mig ett annorlunda uppvaknande runt 05-snåret. Nog för att jag brukar vara uppe tidigt men inte riktigt så tidigt, så jag skickade tillbaka honom för att få åtminstone lite sömn och somnade själv om ett tag. Han var inte riktigt lika imponerad i duschen imorse när minnesbilderna dök upp fragmentariskt *haha*. Han valde ju i alla fall rätt rum att örla in i, de andra tjejerna har inte lika lätt för att somna om och B hade nog blivit duktigt rädd enligt egen utsaga.


Gårdagens outfit fick bli Theresas favorit-cardigan. Mitt/mammas rea fynd från Vero Moda i somras då jag skulle flyga tillbaka till Liverpool.


Lunch på udda cafeet Lucy in the Sky with Diamonds i Cavern Walks. Cavern Walks vid Matthews Street är mysigt att gå runt i med sina boutiquer och Beatles perfernalia men varken Cavern Walks eller bakomliggande Met Quarter erbjuder särskilt plånboksvänlig shopping. Väl värt ett besök dock eftersom det ligger precis brevid shoppingstråket.


Mina shoppingfynd, kanske inte ser mycket ut för inbitna shoppare men för mig är det här en väldigt god skörd, jeansen syns inte på bilden för jag fick snabbt hoppa in i ett provrum och byta om det nyinköpta, anständiga paret för fortsatt shopping.

Min fina ring som går att använda tillsammans eller var för sig då alla delarna kan plockas isär.

Som sagt onsdagen var en riktigt lill-lördag och jag kom inte igång med arbetet förrän närmare 21.00 så lördag får bli arbets-onsdag den här veckan. Helt enkelt. Nu ska jag bara borsta tänderna innan jag tar mig bort till bussen för dagens föreläsningar. Den första är i medecinarnas byggnad- nu när vi är så stora kan vi tydligen bli betrodda med att beträda denna heliga mark avsedd för "riktiga" kurser. Det finns vissa riktiga, eller seriösa, kurser och till dem hör verkligen inte psykologi men det gör inte mig så mycket eftersom gycklarna sällan vet vad det faktiskt innebär att läsa psykologi som "degree". Vi har skoj när vi retar de medicinare vi känner!!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Tycker du gjorde väldigt bra kap på din shopping runda. Kul att se lite foton på det du gör och snygg som bara den är du på fotot du tog på dig själv. Så du har blivit blondin, det minns jag inte att du var, men det passar dig väldigt bra.

Anders och Nina var ner till begravningen som var väldigt fin sa de, själv orkar jag inte både resa, umgås och sova borta så jag fick stanna hemma. Jag hade så gärna velat vara med och träffat alla där nere.

Efter begravningen åt de middag hos Pontus och Ingela, Lena och Lars-Åke var också med, de fick en väldigt trevlig kväll som gav mersmak. Ninas killes familj har ett korsvirkeshus i Mölle dit det ska i sommar och då ska de passa på att hälsa på er alla för då är du väl hemma.

Nästa sommar ska vi ta husbilen och ta oss ner, då kanske vi ses. Sommaren som kommer ska vi åka till Dalarna därifrån kom Anders adoptiv pappa, vi ska titta på resterna efter deras gård och så ska vi sova i en skyddad urskog som faktiskt har vårt namn. Det tycker vi ska bli häftigt.

Du verkar trivas med livet och det är skönt att läsa om.

Många kramar från mig till dig

Maggan

2010-02-04 @ 22:41:15
URL: http://livsglimtar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0