Trevlig fredagskväll!

Egentligen hade jag bara bokat in ett pass på gymmet ikväll (bodycombat) men under hela passet och efteråt kände jag att jag verkligen var på HUMÖR för att träna, så jag stannade kvar på bodypumpen (som visade sig bli freestyle eftersom ordinare instruktör åkt bort och ersättaren inte var utbildad av lesmills). Tvärtemot förra veckan då jag bokat dubbelpass men inte alls var sugen efter första omgången- ibland kan det vara bra att vila från gymmet och ta härliga promenader i friska luften ett par dagar!

På vägen hem mötte jag Claire som varit en vända på universitets gym center. Hon tränar inför Manchesters halvmaraton! Rent fysiskt tror jag inte att det skulle varit något problem MEN jag blir så snabbt uttråkad nör jag springer. Bäst fungerar löpning i landskapsnatur/parker, i stadsmiljö är det powerwalking som gäller för mig.

I alla fall slängde jag ihop ett riktigt god rotfruktslasagne när jag kom hem, men nästa gång tänker jag hoppa över torkade lasagneplattor och köpa färska. Herre jäklar vad det var meckigt att göra plattorna i en liten gryta. De bara klumpade ihopa sig och jag lyckades bränna bechamelsåsen lite i botten när jag försökte sära på lasagneplattorna. Jag gjorde kanske något fel men nästa gång tänker jag i alla fall köpa färska plattor och slippa klyddet- för i övrigt var det supergott och hyfsat lättlagat! (slängde upp lite pås-sallad och hällde över en dressing på britisk kallpressad rapsolja, balsamvinäger och citronsaft).

Så mitt recept på mysfredag- 2 timmar hårdträning, spontan möte på bussen, god middag, ett glas rödvin, tända ljus, och en bukett regnbågstulpaner!





Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken ljuvlig bild, jag blir så glad när jag ser hur mysigt du har det, äntligen! Du skippa det där med bechamelsås, bara bök. Fixa din sås med hjälp av krossade tomater, vill du så skickar jag gärna ett recept. Vi lagade en på kursen i onsdags som blev himla smaskig.

2010-02-13 @ 06:19:45
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Sabina

Fin bild, faktiskt ;-) Är det ljusstakarna från Knopparp? De passade ju riktigt bra där!



2010-02-13 @ 22:29:57
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0