Sun is out!

Idag har solen visat sig från sin bästa sida, bedrägligt eftersom det är isande kallt ute i alla fall. Synd, annars hade vi stannat lite längre på marknaden som ställts upp på universiets torget. Men, de kommer ca 1 gång i månaden så vi övergav vårt strosande och sökte värmen i Eleanor Rathbone´s cafe. Sedan jag kom hem från föreläsningarna har jag i stort sett ägnat mig åt att sammanställa anteckningarna med dem jag fört medan jag läst extra-material. Sådant rutin-arbete tar sin lilla tid! Nu ska jag ta en liten paus och titta på ett gammalt avsnitt av Midsomer Murders som går i repris på ITV och läsa breven jag fick från sverige med posten!

Ikväll blir det lättlagad spaghetti carbonara för att använda upp baconen från gårdagens pytt.Trots att det varit ett stadigt inslag på menyn medan jag växte upp tror jag faktiskt inte att jag lagat det i Liverpool tidigare! Vi tjejer har planer på att bege oss till en bar senare ikväll, då passar det ju bra att ha snabblagad middag planerad. Eller, det är egentligen alltid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0