Sorterar i hjärnkontoret

Oj vad klockan springer! Eftersom jag är fortsatt småkrasslig hoppade jag över gymmet igår kväll och gick istället en lång promenad i det något tråkiga vädret nu på morgonen. Tyvärr blir det nog till att stå över en gym-session även ikväll. Får se hur dagen lider.

Efter promenaden mjukstartade jag arbetsdagen med att försöka organisera mig lite. Försökte tänka ut den smartaste/effektivaste arbetsplanen för att få samtliga 3 uppsatser och ett forskningsprojekt inklusive rapport färdiga innan påsk. Nästa vecka är många föreläsningar inställda så jag satsar på att verkligen JOBBA undan från och med idag till nästa söndag. Får se hur det går.

Just nu sitter jag med en mugg hot lemon squash (mitt egna påhitt, jag trodde verkligen att det kunde serveras både kallt och varmt. Nåja, det gör det numera i det här huset i alla fall!) och ett litet glass Innocent smoothie till mellanmål medans jag förbereder morgondagens seminarium. Jag hoppas kunna vara klar snart så att jag kan titta närmare på vad som krävs för modul-uppsatserna och forskningen. De lär inte precis skriva sig själva och jag har ju inte heller en PA som kan hålla ordning på torpet med det vanliga grundarbetet (föreläsningsinstudering, anteckningar, papper etc) så jag får se till att reda det själv.

Snart får vi även tillbaka januari-resultaten och efter det vet jag lite bättre hur landet ligger!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0