Rundgång i skulten

Idag har varit en sådan där dag när vreden går men kuggarna inte riktigt möts. Peppar, peppar och ta-i-trä, lyckades jag skaka av mig förkylningen från tidigare i veckan innan den hann bryta ut. Däremot märker jag idag att jag är lite seg när det kommer till arbetet. Jag har 3 uppsatser och en forskningsrapport att arbeta med och jag finner ofta att de första hundra odd orden är svårast. Övergången mellan att läsa in artiklar och börja skriva på själva uppsatsen är just att sortera ut i huvudet vart det hela ska leda, vad jag vil ha sagt och vad jag argumenterar för. Sedan är det ett välkänt akademiskt faktum att dessa beslut nästan uteslutande ändras under arbetets gång.

Just idag har jag en släng av...dåligt tålamod. Hied som mormor skulle sagt. Idag önskar jag att jag redan hade plats på doktorand utbildningen och sluppit dumma tankar som: vad händer om jag inte blir antagen? Hur många år är jag beredd att hänga i innan jag lägger om planerna? Vad betyder det om jag inte får tillräckligt bra BSc. Hur sjutton lyckas vissa människor vara på rätt plats, på rätt tid och få oväntad skjuts på vägen- vem är dem och hur kan jag smyga mig in där? Allt sådant som kan snurra i huvudet när det absolut effektivaste vore att fokusera på den här terminen. Vilken i sin egen rätt påstås vara den tuffaste av de 6. 

Jag ska upp-regulera mina insatser och innan arbetsdagen är över SKA jag ha en färdig stomme till uppsatsen i developmental psychology så att jag vet hur mitt fokus ska vara. Då kan jag kanske känna mig lite lugnare inför veckan som kommer. Det är så lätt att fastna i artikelsök när uppgiften egentligen är de egna argumenten i den producerade uppsatsen.

Kommentarer
Postat av: Petra

testing, testing. Har blivit informerad om att kommentator funktionen varit lite kymig. Verkar fungera okej nu dock...

2010-02-28 @ 22:05:04
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0