Mittwoch!

Det känns som att jag har hunnit med en hel del under dagen, och då är klockan ännu inte förbi eftermiddag.

Eftersom onsdagar är fria från föreläsningar, passade jag på att gå en skön förmiddagspromenad när solen tittade fram. Sedan ägnade jag mig åt lite administrativt jobb, skicka email, ladda ner kommande föreläsningar osv. Blev ordentligt överraskad när en av professorerna mailade tillbaka inom 20 minuter efter att jag skickat en förfrågan om ett möte. Inför nästa år är ju tanken att vi ska bedriva ett forskningsprojekt på egen hand vilken ska ge grunden för kandidatexamen och kanske en skjuts för karriären. Eftersom jag är intresserad av lite mer fysiologiska mekanismer begränsas andelen personal som skulle kunna övervaka labbet. Det var bara att kasta sig iväg till ett möte med lyckat resultat.

Jag har inte precis valt ett lätt forskningsområde men min förhoppnings är att det kommer vara givande och en senare hjälp.

Efter mötet passade jag på att gå inom ASDA och handla, förhoppningsvis har jag middag över helgen. Just nu sitter jag med tända ljus och filt- för även om värmepannan tjuter så tycker jag att det är KALLT! Det ska vara några plusgrader ute men efter att ha räknat med den iskalla vinden blir det säkert minusgrader och det känns nästan alltid inomhus.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Grattis till ditt positiva möte med professorn. Här är också kallt som vanligt, har varit ner mot -15 grader i natt. Kram

2010-02-11 @ 08:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0