Kaffetårar

Antingen kan man tycka att julafton kommit vääldigt tidigt eller också väldigt sent. Bara att välja. Hursomhelst har jag den här veckan har jag  sett till att införskaffa "julklappar" för deras räkning vilka jag fick pengar av:

1 st biljett till Kings Ov Leon
1 st biljett till Scouting for Girls
1st biljett till live event med Cesar Millan i Echo Arena

1 st Espresso-bryggare (a la italienska modellen på spisen)
1 st espresso kopp med fat (vit)
1 st cappucino kopp med fat (Tealfärgad och egentligen nog avsedd för the men inte bryr jag mig om sådana petiteser. Det är ju en världslig sak!)

Införskaffade bara en av varje eftersom jag först vill testa om de är goda att dricka ur. Det är ingenting att ta lättvindigt på utan är en hel vetenskap. Konstigt det där men jag tycker faktiskt att vissa koppar/muggar är godare än andra att dricka ur och vissa är rent ut sagt äckliga. Som setet jag köpte från Ikea med kaffekoppar och fat, extremt oanvänt med tanke på att jag dricker kaffe dagligen. För den som är intresserad är favoriten Filippa K muggarna utan öron som jag fått från jobb. Espresso koppen är redan en favorit och om cappuccino koppen också håller måttet tänkte jag köpa någon till av varje. Kan ju vara lite trevligt att kunna bjuda potentiella gäster också ;P

Sedan behöver jag införskaffa en mjölkskummare men eftersom jag har några portioner kvar av den blärkiga (ja, jag är väl medveten om att det inte är ett riktigt ord) snabb-cappuccinon antar jag att jag får dricka upp det först. Ingen annan här i huset har ebjudit sig som villigt offer.

Just nu sitter jag alltså och avnjuter en kopp espresso innan jag börjar laga middag. Vilket förresten blir taco-paj med sidosallad om ni önskar veta det. Lovar dyrt och heligt att jag ska ta mycket bättre ansvar för den här espresso-bryggaren- modell baby eftersom den bryggaren 3 koppar och inte 6 som den vanligaste modellen gör, tyckte den var lite onödigt stor. Vi är trots allt 5 som delar köksutrymmet. Den förre jag använde mig av blev skamligt försummad. Nackdelen är ju att de inte kan diskas direkt eftersom de är varma. Alltså hamnar den lätt vid sidan av diskbänken ett tag (i ordets mest flexibla mening)när jag rusar vidare mot nästa uppgift. Kärnan av problemet var att nästa anhalt i det här fallet var tillbaka till England i ett par månader och ja, det antogs nog av alla, inklusive mig själv, att jag diskat upp efter mig...Miss-kommunikation där. Inte för att jag kom ihåg det vid nästa besök, grymt förtretad blev jag över slarvpellen som satt in en odiskad bryggare i skåpet. Snuskigt! När denna någon visade sig vara jag blev det hela lite skämmigt. Tyvärr gick dess liv inte att rädda- var inte övertygad om hygienen hur mycket jag än skrubbade- så den fick helt enkelt gå i graven. Nytt försök!

Kommentarer
Postat av: Sabina

HAHA. ja tji fick du när boven i dramat var du själv! Vet inte riktigt om jag vågar låta dig mecka med espressomaskinen i påsk... ;-) Det återstår att se.



Men å andra sådan kan den ju fixas på momangen så du kanske kan få göra ett försök...

2010-02-27 @ 20:50:14
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0