God dag yxskaft!

Min hjärna verkar helt ha lagt av med vanliga, normala, kognitiva processer. Häromdagen tappade jag bort folk som var i samma lokal som jag och i förmiddags lämnade jag halva vintergarderoben kvar i föreläsningssalen. Nåja, det är åtminsotne ordning och reda på viktiga saker, som vad jag ska ha till middag, om jag ska träna och på jobb såklart. Kanske bara behöver ställa in huvudet på våglängden att vistas ute bland folk igen! Fast och andra sidan ska ju akademiker vara så upptagna med vetenskap att det inte finns plats för annat, och om jag nu är lite tankspridd kanske det är ett tecken på att jag håller på att anamma rätt förhållningssätt-eller?!

Det har hursomhelst varit en produktiv dag, första föreläsning var helt oväntat rolig. Faktiskt! Jag hade inte förväntat mig att säga orden språk psykologi och roligt i samma mening men jag får försvara mina fördomar med att det var föreläsaren som var duktigt snarare än ämnet som var intressant. Andra föreläsningen var mest repetition från förra året kändes det som så den kickade inte precis igång några gråa celler.

Annars har jag mestadels ägnat mig åt att ta anteckningar från instuderingsmaterial och sammanfoga med föreläsningsanteckningar, lagom ansträngade. Just nu känner jag mest för att byta om till mysiga pyjamasen men jag har bestämt mig för att jobba till kl 21.00 innan jag bryter för kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0