Fredag!

Imorgon var en rätt busy dag, hann knappt komma innanför dörren förrän jag bestämde att biblioteket nog erbjöd bättre jaktmakter för motivationen/koncentrationen så jag packade ihop laptopen och åkte tillbaka. Efter att ha krupit runt på golvet (måste sett fantastiskt kul ut) hittade jag till slut böckerna jag letade efter. Det händer ju att ambitiösa studenter "gömmer" undan böcker som de inte kan ta ut. Måste säga att mitt "kontors-drag" var mycket lyckat, ändå tills jag blev oförskämt avbruten det vill säga. Till mitt försvar måste jag bara lägga in ett kaveat här, iPoden var inte på särdeles hög volym och att människor packar ihop och lämnar borde inte störa den som är koncentrerad- det är ju liksom ett universitetsbibilotek. I alla fall så kopplade jag först inte ihop den gälla signalen med ett brandlarm (detaljerna kring Magnetoencephalography och fMRI hade min hjärna brydd), till sist uppfattades dock den totala utrymmningen av lokalen, fire marshalen var inte lika imponerad av att vi fanns kvar i lokalen så jag tror det var bäst att jag inte stannade för att låna böckerna jag jobbat med, de bor numera i min bokhylla men lastar inte mitt konto hehe...Framför mig visade det sig att en av Vinnys kompisar suttit och jobbat, inte heller han reagerade och jag tror nog att vi var de sista ut.

Jag och Gary struntade i att vänta på brandbrigaden och åkte hemåt istället. Jag fixade lite middag, rester, och fortsatte sedan med arbetet till. Klockan hann bli 22.00 innan jag märkte av det. Fixade i ordning mig inför natten och skulle precis krypa ner och titta på ett avsnitt av Good Wife/Brothers and Sisters när jag kom på att jag startat en maskin tvätt efter middagen.Fick springa ner och hänga den snabbt.

Förresten så har vi fixat biljetter till 2 gig- ett cover band för Kings of Leon och till en koncert med Scouting For Girls som spelas på Guilden!! Det ser jag fram emot !

Nu lite förberedelser innan dagens föreläsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0