Från Thailand till Rom, via den engelska landsbygden

Ohh-var börjar jag?! Föreläsningen behöver vi inte nämna högt utan nöjer mig med att (stolt) konstatera att jag inte föll i trans av leda och inte heller förolämpade föreläsaren med illa dolda gäspningar. Det var helt ärligt det bästa jag lyckades åstadkomma när ämnet är psykologi och lingvistiska analys nivåer...Eller något åt det hållet. My gosh, jag är mer intresserad av bilmekanik..och det säger en hel del.

Vad jag egentligen vill skriva om är psych-crew´s lunchorgie. Verkligen inte i linje med Beach 2010 men vilken höjdare. Fräck, annorlunda inredning och en buffe som inte gick av för hackor. Där fanns mat från thailand, kina, italien, mellanöstern och såklart engelska klassiker. Det var verkligen super att kunna plocka ihop en tallrik med liiite av varje. Alla svenskar därute vet att landsgång-konceptet är toppen! Även desserterna kom i miniatyr utförande- dock var jag inte lika imponerad av dessa. Psych-crew gör inget halvdant så vi slog på stort och tullade lite på barflaskorna när vi ändå var i farten. Innan klockan slagit 14.00 var vi således utfodrade för 2veckor framöver och stärkta av en uppfriskande mojito!



Jag kan lugnt konstatera att undertecknad verkligen behöver massa sig iväg till gymmet- tror hela systemet fick sig en chock av all mat som kom in på en gång. Allt är ju relativt och som student dignar inte precis tallriken av mat i vanliga fall. För att inte riskera att hela systemet total-fallerar får jag hålla lite på rutinerna och tillhandahålla motion. Så den närmaste timmen ska jag dricka min kopp te och läsa igenom förra månadens utgåva av "the Psychologist"- dåligt att jag inte hunnit det förrän nu, och sedan se hur långt jag hinner på tidningen som damp genom brevlådan imorse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0