En riktigt bra lördag!

Måste bara skriva om middagen som blev oväntat jättehärlig. Jim kom ut i köket för att fixa lite pasta till middag samtidigt som jag höll på att svänga ihop taco-pajen. Jag erbjöd honom helt spontant att dela min middag, av en slump lagade jag just ikväll en hel paj- alltså i vanlig pajform-istället för exakta portioner. Det spelade ju inte mig någon roll som i alla fall skulle göra exakt samma måltid och nu fick jag sällskap på köpet!

Många är de i vår universitetskrets som har tvingats inse att kompisar inte nödvändigtvis betyder smidig samlevnad. Jag tycker det är otroligt skönt att det fungerar så väl här i huset. Bas-systemet är att var och en ansvarar för sina egna inköp och därigenom ekonomi. Saker som vi alla använder försöker vi turas om att köpa och naturligtvis är vi kompisar så det är inte jättenoga räknat om man lånar lite av någon annans ingredienser eller ber den som ändå ska inom affären att köpa något. Ta i trä så är det en lagom balans mellan att rå om sitt eget samtidigt som vi är goda kompisar. Likaså ingivelser som ikväll- ibland planerar vi husgrejer där alla deltar och ibland blir det spontan arrangemang mellan dem som råkar vara där just då.

Det är verkligen en fördel med att sam-bo tillsammans med kompisar, "oväntat" eller kanske snarare oplanerat sällskap. Det är inte bara tråkigt att vara halvt manskap i huset, det ger samtidigt utrymme för att sitta ner och prata enskilt. Jim tyckte det var speciellt roligt att sverige förlorade i curling under middagen...

Nu ska jag slå mig tillro med ett glas rött, inte för att det finns något att roa sig med på dumburken. Jag är dock på ett ypperligt humör så ska nog kunna nöja mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0