Bredbandsdilemma och bottom-up styrning

Som ni vet har bredbandet varit löjligt segt ända sedan jag kom tillbaka hem efter jul-besöket hemma i Sverige. (Ja båda är hemma men på väldigt olika vis. Sakteliga börjar jag tillåta mig att ha det organiserat så i mitt egna huvud). Jag har i alla fall gnällt om det tillräckligt här på bloggen. Tyvärr kommer situationen förbli oförändrad till slutet av mars eftersom leverantören håller på med någon form av underhåll. Innan ni frågar: jag har ingen aning om varför detta påverkar oss så mycket och jag frågade inte heller. Hade förmodligen behövt lära mig ett helt nytt språk för att begripa svaret så jag avstod. Fantastiskt mentalitet egentligen, att service yrken förväntas förklara vad de gör/gjort väl medvetna om att deras kunder inte möjligen kan begripa vad som sägs. Nej, min hjärna har det bättre utan att bli brydd- för om jag frågar kan jag såklart inte ge mig förrän jag är med och det kan bli väldigt komplicerat när svaret tillhandahålls av en purken malmöitisk bilmekaniker. So- don´t ask, don´t tell är lugnare för alla.

Min, något långväga, poäng var i alla fall att jag därför valt att hoppa på ett erbjudande om internet i mobilen. Jag har aldrig varit ett fan, när jag testat har jag tyckt att det var långsamt, krångligt och fullkomligt opraktiskt. Men men, det är numera 2010 och kanske har teknologin kommit ifatt.

OS är på i bakgrunden och mitt norra öga skymtade Anja Pärson susa nerför backen. Tyvärr kom hon bara in 8:onde men med de blåmärkena hon måste ha efter vurpan tycker jag att det är rätt strongt att köra på. 
 
Lördagskvällen till ära överger jag planerna på att röra ner gårdagens rester- ugnsrostade rotfrukter och hemmalagad fetaost (?) biff- och ska istället strax skicka in en pizza i ugnen. Dagens leda såg tråk-hungern som ett brev på posten men jag ansträngde mig att hålla ut till en anständing middagstid. Mycket stolt över min bedrift, har inte ens småsnaskat (har inget att snaska på men i alla fall). MEN pizza och ett glas rödvin lockade mycket mer än ordentlig mat, även om den redan är tillagad. Erkänner, inte riktigt i linje med mina viktplaner nåja men dags datum får helt enkelt falla i glömska snabbt. Fettceller har ändå inget vidare minne...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0