Rise and shine

Det har inte solen gjort men jag vaknade utan väckarklocka strax efter 06.00 och inom en timme hade jag fått i mig frukost och satt på dagens utseende. Med en extra timme kan man hinna en hel del, allra viktigast har jag pratat lite med mamma och skickat in en elektronisk kopia av de uppsatser som har deadline idag. Eftersom skrivaren står i Ms rum väntade jag tills hon vaknade, de går hursomhelst på ett par minuter (när internet väljer att funka). Det ska bli riktigt skönt att lämna in uppsatserna och stryka dem från att-göra-listan. Kvar den här veckan är forskningsrapporten och projektplanering. Som vanligt finns det tillräckligt att göra för att alltid vara sysselsatt.

Idag börjar föreläsningarna igen för min del, schemat har fått ändras om eftersom förra vecka till största delen blev inställd pga vulkanutbrottet så ämnet är lite av en överraskning. Har för mig att de slagit ihop 2 moduler (=delkurser) för att kunna hålla så många föreläsningar som möjligt.

Fast innan jag kickar igång dagen på riktigt, ska jag lägga mig en stund på locket och läsa lite ur min bok.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0