Punkt och ett tidig slut på (arbets)kvällen

Mörkret har sänkt sig över Liverpool efter årets varmaste dag hittills. Trots några fler moln på himlen har det känts som att sommaren redan är här. Mitt fönster har fått stå öppet i princip hela tiden sedan jag kom tillbaka och vilken skillnad frisk luft och syre gör långa dagar vid skrivbordet. Just nu jobbar jag på sista inlämningen för den här terminen, åtminstone av den här kalibern. Jag är verkligen så förvånad, med 1 dag till godo (jag räknar aldrig med inlämningsdagen eftersom jag kategoriskt undviker att fortsätta arbeta och vill ha arbetet utprintat på mitt skrivbord redan på morgonen) känner jag mig i princip färdig med forskningsrapporten. DÅ lämnade jag ändå in 3 uppsatser bara i måndags. Just nu ger jag blanka tusan i om rapporten inte är så bra den kan bli, jag har en vanlig arbetsdag imorgon på mig att göra lite finjusteringar sedan får den vara bra nog. Istället för den långa kvällen jag hade planerat efter gymmet ska jag knacka på B eller Ms dörrar och se vilka skvallerblaskor jag kan tigga till mig. Förvånande att sluta jobba så tidigt inför deadline! Det bådar gott =)

Apropå överraskning så fick jag ett oväntat samtal igår från en kompis. Det var ett tag sedan vi sågs även om vi mestadels skamligt nog faktiskt befinner oss i samma kungadöme. Blev riktigt glad över att höra från honom, och vi pratade bort tiden som bara vänner kan. Bot och bättring är utlovad, rätt lättvindigt eftersom jag inte kan bli sämre på att höra av mig till honom än vad jag varit...Vissa relationer tåls att läggas på is ett tag försvarar jag mig med.

Internet är såå segt att det tyvärr inte går att tanka upp några bilder, men eftersom det inte ser ut som att någon kommer stanna i huset efter juni har vi bestämt oss för att avvakta ännu en tid...sorry. För de av er som följer engelsk politik/politikers grodor finns det underhållning att hämta från dagen. PM Brown ska tydligen ha glömt bort att stänga av sin mygga efter ett besök någonstans i nordväst och yttrade en del ord som han nog inte hade trott skulle hamna på prime-time sändningar. Hehehe, mycket osmidigt så här inför valet kan ju tyckas- stolta engelska damer lär väl valförda till number 10 med tvål och vatten. Googla eller youtuba så hittar ni säkert klippet.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Njuter med dig, känn dig nu riktigt stolt och glad över vad du har åstadkommit. Lovar, good enough. Viktigast av allt är att du skapar den där ljuva kärleksaffären med dig själv och orkar ta reda på vem du är och vem du vill vara. Kankse en stund över då du kan fundera på vad du vill på ett drömmande sätt.

2010-04-29 @ 08:40:27
Postat av: Pappa

Bra jobbat. Var stolt över dig själv och njut av det härliga Liverpool vädret.

2010-04-29 @ 10:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0