Not all good days are truelly good.

Dagen blev inte riktigt som planerat. Istället för att sakta vakna till liv på en promenad med lånad "stor" valp fick det bli gemensamt akutbesök till djursjukhuset. TAck och lov var det inget allvarligt men väl mycket smärtsamt för R, och långlivat. Sedan är det ju även mormors födelsedag så vi var ovh shoppade både nya kläder pch lite blommor efter fika i sjukstugan. Efter middag och en födelsedags-drink körde chaufförem (jag) hem en nöjd mormor.

Nu är jag och vovven ensamma hemma och det är liiite svårt att övertyga den fyrbenta om att han bör hålla sig stilla nu när han piggat på sig något. Jag smet in på toa och R bröt sig in hos katterna som något förvånade inte ens kom sig för med att protestera när han snodde deras mat. Hade tänkt att hinna jobba medans han sov, nu har jag dock reviderat den planen och mina gråa valnötter är upptagna med att komma på stillsamma lekar för en rastlös och övertrött valp. Hehe, good luck to me! Hans egna föreslag var inte lika uppskattade- en vattenskål gör sig bäst som just vattenskål och det är rätt bra om mätskålen förblir hel nu när vi konstaterat att den flyger bra!

Lite onödigt vetande är också luktar på parfym sprutat på en bomullstuss för att värja mig mot gaser åsamkade av morfinet- långt värre än de vanliga schäfer-vindarna...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmm, som om följetongen var slut där...

2010-04-10 @ 06:38:52
Postat av: sara W

gillar din blogg jätte mycket!!<3<3<3<3<3<3<3<3<

2010-04-10 @ 07:37:55
URL: http://sarapiper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0