Markbunden

Jag är säker på att det inte undgått någon (i så fall är du/ni verkligen skickliga i att leva utan modern teknik) att vulkanuppbrottet på Island har fått en hel del konsekvenser även för oss som varit förskonadetill att lyssna till rapporteringarna och skänka en tanke.

Skönt är ju att ingen verkar ha blivit direkt skadad av utbrottet. Dock kan det vara nog så stressfullt och jobbigt att sitta strandad runt om i Europa utanatt kunna ta sig hem. För egen del innebär naturens nycker förlängd vistelse på svensk mark. Tack och lov är jag ju lika hemma här som jag är på andra sidan havet och värsta scenarion rör jobb-deadlines och en mycket bråd framtid. Även om universitetet gör sitt bästa för att försäkra de av oss som är försenade tillbaka till terminsstarten finns det vissa saker de inte rår på. Planering och labbträning inför nästa års forskningsprojekt till exempel. De är ju ingenting som kan snabbas på eller struntas i. Well, jag korsar den bron när jag kommer dit, just nu här jag fullt med jobb som behöver bli klart till deadlinen på måndag. Jag har en ny flygbiljett och förhoppningsvis kan jag vara på plats att lämna över hårdkopiorna i tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0