Inget nytt på resfronten

God förmiddag/morgon! Jag befinner mig fortfarande på svensk mark, och i nuläget är det inte säkert när jag kan ta mig tillbaka till England. Även när flygrummet åter öppnats väntas, föga förvånande, KAOS!

På gott och ont är mycket av universitetsarbetet utformat så att jag kan utföra det varhelst jag befinner mig i världen. Av naturliga skäl är jag given särskilt tillstånd (ledighet) från föreläsningar. Istället spenderar jag mina arbetsdagar vid barbordet i köket, blickandes ut mot ett regnigt Malmö. Värmeljus vågar jag inte tända för katternas skull, Reno gör på sitt håll en insats för att rösta för lediga dagar- helst spenderade på honom! Fast det är ju allt hussle and bussle som jag kan sakna när jag sitter helt ostört i mitt eget rum därhemma.

Just nu sitter jag och försöker ordna upp det här med ny resa, återbetalning för den gamla med mera. Det gäller att hålla tungan rätt i mun och vara på toppen så att jag får tillbaka det jag nu har rätt till.

Undrar just om det här kommer avskräcka folk från att flyga på semester inom en snar framtid?? Då skulle kanske jag kunna sno åt mig en rabatterad resa och ha lite semester??? Wishful thinking, indeed

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0