Here comes the sun...

Kom precis hem efter en underbar kväll med girlsen. Vi lämnade alla in 3 uppsatser idag och tyckte att vi var väl värda en ledig kväll. Eftersom vädergurun bestämt sig för att raskt överge kyla för värme, promenerade vi bort till Lark Lane för att inta vår middag. För att suga åt oss det ljumma kvällen, gick vi sakta tillbaka genom Sefton Park och satte oss vid Peter Pan en stund och tittade på världen (hundägarna) som passerade förbi. De där första dagarna av riktigt värme är kanske några av de bästa för frusna själar, summa efter en hel vinter berövad naturen färger. Vi fortsatte vår strapats och hamnade på Richmond Tavern. Jag har sett stället under mina promenader men aldrig besökt det som kund. Det kommer definitivt bli ändring på det framöver. Fräsch pub med resonabla priser på 5 minuters gång avstånd. Det är inte heller ett regelrätt student-hak. Me likey! I värmevågen som drabbat england de senaste dagarna har jag gått runt i upprullade jeans och t-shirt, fönstret har stått öppet dygnet runt (när jag varit hemma) och det är så skönt att ha syre som strömmar in utan att dyka in under filtar.

Ska sätta på dumburken och avsluta en härlig kväll..Tror att jag kan sova gott inatt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Som sagt var tycker jag inte att det är snyggt med uppkavlade jeans och t-shirt. Tacka veta jag termobyxor och varm jacka.

2010-04-28 @ 05:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0