Back in business

En vecka "försenat" börjar första dagen tillbaka i Liverpool att lida mot sitt slut. M ställde sitt skafferi till förfogande så fast jag vaknade 05.30 engelsk tid, unnade jag mig att ligga kvar en timme innan jag smög ner i köket för att fixa frukost att ätas på sängen, dvs min "soffa". Sedan kunde jag i lugn och ro titta på en film innan jag sköljde av resdammet och satte på ansiktet. Tur var det för när jag promenerade bort till Asda vid 10-snåret kom jag på att det nog inte hade varit öppet tidigare eftersom det är söndag. I alla fall passade jag på att bunkra upp med lite grönsaker och en och annan krydda till min nya förkärleksmat, thai. Har tänkt satsa på wok, thaigryta och soppa till middagar framöver och hoppas på att jag inte behöver till affären så ofta då.


Idag har jag mest ägnat mig åt att knyta ihop säcken inför morgondagens deadlines, det är rätt skönt att jag redan 16.30 på eftermiddagen känner mig färdig. Det får räcka nu, det blir bra så. Allt som återstår är att printa ut alltsammans och skicka in en elektronisk kopia. Kvar av terminen är forskningsrapporten, tentorna, och projektplanering. Skönt!

Resten av kvällen ska jag ägna åt att lösa korsord och läsa i boken jag köpte på flygplatsen. Det är den första ur Millenium triologin, till skillnad från många av mina engelska kamrater har jag varken läst böckerna eller sett filmen. Först ville jag läsa/se på svenska (fast jag vet numera att bioversionen var textad så jag hade kunnat se den där), sedan när jag varit i sverige har tiden aldrig räckt till. Igår köpte jag faktiskt den på engelsk pocket för de hade inte svenska utgåvan. Sen får vi se om jag håller med uppståndelsen, än så länge är jag lite störd av att läsa svenska på engelska...

FYI: internet är fortsatt kaputt, vi ska se om vi kan byta leverantör snarast möjligt.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag ser fram emot att du börjar lösa korsord på engelska, hihihi.

2010-04-26 @ 07:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0