sem. dag

Hade mycket trevlig och spontan "avskedsmiddag" igår med André och Frida- sprang faktiskt på en gammal lärare från IB och kände oss lagom vuxna. Fick även ett uppmuntrande samtal från sommarens chef, blev verkligen upplyft av att hon ringde för att tacka för en bra sommar.


 

Efter att ha jobbat 2 nätter är det punkt för sommaren. Eller ja det är kanske snarare en övergångsfas för jag har i ärlighetens namn inte tagit itu med universitetsjobb. Vad jag däremot har ägnat mig åt är mer praktiska göromål, dvs gjort av med pengar på utbildningsavgiften, årskort till bussen, hyra och annat "smått" som i en rättvis värld borde förära mig lite vuxenpoäng. Fixade som sagt lite ärende via datorn imorse men hade för övrigt tänkt utlysa semester idag. Tror nu inte att det kommer gå något vidare, ska hjälpa mormor hitta rätt glödlampor till kristalllampan från IKEA, ska packa eget bagage och även en väska till NA, Fridas mamma. Super att ha någon som åker med SAS expressen över till den engelska ön lite nu och då. Då slipper jag se sanningen i vitögat. Har alltid lite mer grejer än vad jag tror och slipper gärna rensa ut. Fast i ärlighetens namn är det svårt att effektivt packa ner en kartong mingelglas, salladsskål etc....I vanliga fall är det egentligen inte särskilt svårt att resa lätt, problemen tillstöter som sagt när jag ska flytta över lite husgeråd som orimligen kan vikas, rullas eller eljest övertalas att anta lite mer packvänlig skepnad. Problem solved though! Eller i alla fall skjutet på framtiden.

Till på köpet har jag bomull i öronen och misstänker annalkande förkylning/öroninflammation. Perfekt, som ett brev på posten en ledig dag. Tur i alla fall att jag har snälla kompisar som kan skjuta en kopp te förbi barriärvården. Nu bränner laptopen håll i låren så kan lika väl hoppa in i duschen och göra mig färdig, behöver inte ligga i barnets position i soffa hela dagen...kan jag göra på lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0