Offline

Jag tar en helg utan datorn och vad ligger som ett brev på 2000-talets post, dvs emailen, när jag åter tar kontakt. Jo- närmare 60 email, och nästan bara spam.

Idag har dock varit en riktigt bra dag. En soft morgon med lite SATC åtföljdes av ett långt samtal med M, en av huskompisarna i Liverpool, och en liten kort chatkonversation med Becks. Känner verkligen att jag har varit borta länge även om det så klart är lika trevligt att vara i Sverige.

Tog en tur med mormor på Ikea men naturligtvis gapar derastag själv lager lika tomt som en schweizerost. Turligt nog slipper hon vänta tills nyöppningen på Svågertorp, istället skulle leverans komma de närmaste dagarna och jag kan ju svänga inom efter jobb och kolla.

Under eftermiddagen har jag svarat på lite värdefulla mail, som ett från Becks till följd av vår snabba chattstund och ett annat från Rosanna- virrhöna, kurskamrat och tillika Head of group i psych crewes organisation. Hade gärna skrivit om den här men det är tyvärr ett slutet samfund med en lika tydlig uppgift och beslutsamhet som Tempelherreorden. Istället får alla till mans nöja sig med utdrag ur eskapader och missöden som råkar kanta våran mission. Till skillnad från mer seriösa ordens kännar dock vår Psych crew inget större syfte, annat än våra egna men man kan ju inte rädda hela världen. Vi har tänkt oss de galna, de sjuka och de tröga- mot betalning naturligtvis. A girl has to live!

Efter att ha konstaterat att jag har hälften av kurslitteraturen hemma (dvs. Liv) och att det vore riktigt korkat att beställa resten redan och släppa ombord på flyget, drar jag slutsatsen att universitetet får vänta ett tag till. Istället kör jag hem till F och fixar lite middag. Minst lika välanvänd tid!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja vilket skitställe det där Ikea är! Lilla Ebba får fortfarande sova utan 160*70 madrass i sin "nya" säng. (Nä det är inte så farligt hårt) Kram

2009-09-13 @ 21:07:14
URL: http://sannaiknopparp.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja nu innan Ikea flyttar till Svågertorp är det inte mycket som fylls på i lagret!

2009-09-14 @ 08:07:27
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0