När åren är terminer

Det är verkligen skillnad mot förra året. Jag gillar att gå upp tidigt på morgonen, äta frukost i lugn och ro och sedan ha tid att titta på nyheterna (man kan se direkt online på BBCs hemsida). I hallarna kändes det mer som att vänta på dagen. Nu är dock de sköna lediga dagarna över för idag börjar terminen på riktigt. Så för min del börjar året nu, idag. En verkligt grå dag med regn i luften i slutet av september börjar tideräkningen för 2:a årets universitets studier. Riktigt lucia-väder, mer änvad förra veckan bjöd på då vädret var mer grå-vitt, idag är riktigt grå och regnet finns i luften, allt inbjuder till tända lampor i fönstret och tända ljus. Idag är det mindre roligt möte följt av statistik och metoder men onsdagar/torsdagar ser ut att bli favorit dagar även om många pustar över den tidiga starten (09.00). Jag själv är ju morgon människa och när det står psykofarmakologi på schemat kan det väl inte bli mycket roligare?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att läsa att du verkligen ser fram emot ditt andra universitets år. Finns inte glädjen så är det svårt att lyckas.

Lycka till och en stor kram

2009-09-28 @ 14:33:02
Postat av: Mamma

Mmm morgonstund har ju lite guld i mund. Ledsen att jag inte fick tid till att chatta i går. Hjälpte S och L att få styrsel på projektplanen. L:s liv är så tufft just nu att hon för tillfället är bortkopplad av S.

2009-10-01 @ 06:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0