Kan allt reda mig själv.

Idag har varit en synnerligen produktiv dag. Imorse upptäckte vi att internet låg nere- jag var snabbt på telefonen till Virgin Media som lovade att skicka ut någon under eftermiddagen eftersom jag redan provat att nollställa modemet trots att Jim fortfarande låg och sov. Modemet är nämligen i hans rum eftersom hans stationära dator inte har trådlöst. Var iväg och fixade en nyckel till elementet och tömde det på luft, där var en del så förhoppningsvis blev det bara inte gjort tillräckligt sista gången. Det är riktigt varmt just nu, om jag får lov att klaga bara aldrig så lite får jag säga att det blivit för varmt. Eftersom det fungerat halvkasst har termostaten på elementet varit uppskruvat till högsta läget och det hade verkligen inte behövts ikväll. Jag har nu sänkt det till medel värme och får lära mig hur varmt/kallt det blir. Hoppas bara det håller i sig och inte tar in luft för ! Var även inne på universitetet för föreläsning i social psykologi och sedan jag kom hem har jag mest suttit och läst på inför morgondagens föreläsning i kognitiv neurovetenskap med avbrott för reparationskillen naturligtvis! Jag kör på en stund till och sedan tänkte jag gå ner i köket och fixa lite middag. Tog fram en kycklingfile imorse som jag passade på att lägga i marinad (olja, honung, sambal oelek och lite kryddor). Tänkte göra en sallad med röda linser till.

Behöver även göra en inköpslista och tänka igenom maten för några dagar framöver. Det lär ju bli billigare om jag köper råvaror till tänkta rätter snarare än impulshandlar vad som ser gott ut. Mest av allt tänkte jag försöka komponera måltider med vad jag redan har och bara köpa till något litet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0