Inredningsplaner...

God morgon/förmiddag! Själv har jag såklart varit uppe ett tag redan och hunnit med en soft, slö morgon och lite internet-ärende. Det bästa med att ha SATC- boxen är att jag hinner spola tillbaka och se hela avsnitt medan jag gör mig klar till att åka och jobba. I mitt nya fina hår...som jag inte får lov att tvätta förrän onsdag eftermiddag. Det är mindre roligt, hade gärna tagit en nedskrubbning efter jobb men jag får låta håret vara utan.

Som jag skrev igår har jag hittat färgerna jag vill ha på väggarna hemma. Tror att det kommer bli jättefint och hoppas kunna fixa färgen redan första veckan tillbaka så att jag kan börja komma iordning innan terminen drar igång. Har jag redan färgen är det lättare- hoppas jag- att snabbt ordna fram materialet, kanske kan Mrs Bass vara behjälplig i detta. Måste ändå ringa och arrangera överlämning av nycklar och då kan jag passa på att föra färg & material på tal såväl som den knepiga (fula?) garderoben. Alltså, 2 (?) dagars målande och en tripp till IKEA är vad jag räknat ut behövs för att komma i ordning! Eftersom det tar 2,5 vecka innan jag kan påbörja projekt "Homewarming" får internet helt enkelt räcka som bete. Och det är ju klart, IKEA katalogen är föga hjälpsam när rummets proportioner är som bortblåsta ur minnet. 2000-talets teknik har liten möjlighet att tjuvstarta minnesbilderna eftersom den, än så länge, lyser med sin frånvaro på vår boplats. Tror inte någon är intresserad att vänta särskilt länge på att återkoppla till 2009 men kanske väntar killarna på att vi ska komma hem innan de ger sig i kast med några beslut. Klokt i och för sig, vi ska ju alla vara överens om hastighet och kostnad samtidigt vill jag ju ha internet med detsamma jag kliver in i huset. Haha, hur lösa??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0