Hemma är...flyktigt

Det där med brittsommar är något som jag helt missat. Om den överhuvudtaget existerat i år måste den redan ha kommit och gått för den gågna veckan har det varit grått om än milt. Under enstaka stunder gjorde väderguden bort sig och glömde bort att de engelska öarna är platser där solen aldrig ler. Som sagt har det ändå varit relativt milt vilket ju är tur eftersom vi inte haft någon uppvärmning.

Idag var det Fresher´s Fair och vi tog oss en runda dit för att se om den var något bättre än förra året. Det hade ju kunnat vara vi som var alldeles för yra och snurriga förra året. Så var dock inte fallet, det var fullpackat med människor och en massa gratis grejor men det mesta var rena krimskramset knappt värt att släpa med till en papperskorg. Det här året var vi lite mer oberöra, lite smartare (=undvek det mesta krimskramset) och mycket kortvarigare. Där fanns dock lite intressanta "klubbar" som lockade och vars anmälan gick förlorade förra året när allt bara snurrar. Det här året ska de få en välförtjänt tanke. En vända ner till stan gjorde vi och det kändes faktiskt hemma på något vis att komma tillbaka till huset och fixa lunch. Under eftermiddagen har jag tvättat lite- jag är djupt chockad över att Vinny förvandlades till ett levande frågeljus när jag undrade om han hade något som skulle in i vit 60 grader. Tvättar man i 60 grader undrar han? Vi andra blev chockade över naiviteten som ibland gränsar till barnslig.

Förresten köpte jag faktiskt något nere på stan- en buket orientaliska liljor. I översättning köpte jag  rosa liljor. De kostade mig £2.55 och förgyller nu mitt rumsfönster med både vacker estetik och doft. För motionen och värmens skull tog jag mig en joggningstur och sprang genom ett stort grönområde in till en del av min näromgivning som jag aldrig varit i. Där var mysigt och det känns bra att börja upptäcka annat än bara transportsträckorna mellan kända mål. Tur var det nog att jag tog mig en runda för Malin har backat kaka som vi alla ska få smaka på. För min del blandas doften av liljorna med lukten av kladdekaka och Beckys kyckling kormak.








Kommentarer
Postat av: Mamma

Vackra blommor, nnnjjjuuuttt. Det är du väl värd lilla prinsessan.

2009-09-28 @ 08:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0